אינקדס תגיות | ראשי | איך זה עובד? | הוסף תגית חדשה | קידום תגיות אינדקס אתרים

אינדקס אתרים

מבוסס תגיות
על רכב ותחבורה   |   מאמרים, כתבות, ידיעות, סקרים, חדשות, מדיה, הכל... על רכב ותחבורה
עשרת הדיברות לנהיגה נכונה בחורף

טיפים חשובים לנהיגה נכונה, המתאימים במיוחד לעונת החורף שכבר ממש בפתח

1. המכונית

א. תקינות - בלמים, מגבים, מתיזים, מערכת חימום והפשרת אדים, גומיות על הדוושות (למניעת החלקה של נעליים רטובות).

ב. צמיגים - תפקיד החריצים הוא לנקז את המים ולמנוע ציפה של הצמיג. עומק יעיל מינימאלי הוא 3 מ"מ. במידת הצורך להחליף לחדשים.

ג. ניקיון - שמשות, חלונות ופנסים, קדמיים ואחוריים, למען תיראו ותראו.

2. נוחות הנהג

א. לבוש - להוריד מעיל ולהישאר בלבוש נוח ולא מסורבל לטובת תנועה קלה.

ב. נעליים - שימו לב שבנעליים מגושמות וכבדות הרגש על הדוושות מופחת משמעותית. לחצו על דוושת הבנזין הרבה יותר בעדינות מהרגיל.

ג. טמפרטורה ואוורור - שימרו על טמפרטורה נעימה בחלל הרכב והימנעו מחימום יתר שעלול להרדים את הנהג. מומלץ לאותו עניין, להשאיר חלון אחד פתוח מעט כדי שייכנס אוויר טרי ומרענן.

3. שמירת מרחק

א. בלימה - בכביש רטוב מרחקי הבלימה ארוכים בד"כ מאשר בכביש יבש, ולכן יש לשמור מרחק כפול בעת הנהיגה בחורף.

ב. הרכב שמאחור - עליכם לשמור מרחק גם מהרכב שלפניכם וגם מהרכב שמאחוריכם. הימנעו ממצב שמישהו נוסע קרוב מדי מאחוריכם ופשוט תנו לו לעקוף. נכון שהוא יהיה אשם בתאונה, אך אתם עלולים להיפגע ולאבד זמן יקר וכסף בתיקון הרכב.

ג. עמידה - כשאתם עומדים ברמזור (או בתמרור עצור) בעלייה, קיימת סכנה שגלגלי הרכב שלפניכם יפרפרו בתחילת הנסיעה והוא ידרדר לאחור. שימרו מרחק של לפחות חצי מכונית מהרכב שלפניכם.

4. ראות

א. זמן תגובה - בהרבה מקרים תנאי הראות בחורף קשים יותר (גשם, ערפל וכו') ולכן אתם עלולים להבחין במכשולים שונים כאשר אתם כבר קרובים אליהם. סעו יותר לאט כדי שתספיקו להגיב.

ב. מבט רך - בתנאי ראות קשים הנטייה של הנהג היא לאמץ את המבט ולכווץ את העיניים כדי לשפר את הראייה. פעולה זו מעייפת את העין ומהר מאוד מאבדים את המיקוד. ההמלצה שלי היא להשתמש במבט רך ועדין (החורף יכול להיות גם מאוד רומנטי...). פשוט הרפו את העיניים ותתפלאו להיווכח כמה טוב אתם רואים, וגם תוכלו להתמיד בכך ככל שיידרש. כך נהגתי אני במרוצים והשיטה הוכיחה את עצמה.

5. החלקת חרטום בסיבוב (תת-היגוי)

א. הבעיה - החרטום נוטה להרחיב את רדיוס הסיבוב והרכב פונה פחות משתכננתם. זה קורה כאשר המהירות גבוהה מדי ביחס לרדיוס הסיבוב ולתנאי האחיזה, או בהאצה חזקה ו/או מוקדמת מידי לקראת היציאה מהסיבוב.

האינסטינקט הנפוץ הוא לסובב עוד את ההגה, אך זו טעות - הרכב לא פונה מספיק בגלל היעדר אחיזה מספיקה בגלגלים הקדמיים ולא מכיוון שלא הפניתם מספיק את ההגה.

ב. הפתרון - העברת משקל לכיוון הגלגלים הקדמיים ע"י האטה. לעיתים מספיקה עזיבה החלטית של הגז, אך בד"כ יש צורך ואף מומלץ לעבור לברקס עדין יחסית. שימו לב, המעבר לברקס צריך להיות מהיר והחלטי בעוד שהלחיצה עליו צריכה להיות עדינה יחסית (בניגוד לבלימת חירום).

6. החלקת זנב בסיבוב (היגוי-יתר)

א. הבעיה - הזנב מאבד אחיזה, מחליק החוצה מהסיבוב והרכב פונה יותר משתכננתם. זה עלול לקרות כשאר חסר אוויר בגלגלים האחוריים, כאשר אחד מהצמיגים האחוריים או שניהם שחוקים ו/או באיכות ירודה, או כאשר אחד הגלגלים האחוריים עבר על קטע עם אחיזה נמוכה יותר (אבן, כתם שמן וכו'). אפשרות נוספת היא האצה חזקה מדי בהילוך נמוך עם הנעה אחורית.

ב. פתרון שגוי - האינסטינקט הנפוץ הוא לסובב את ההגה לכיוון ההחלקה (היגוי נגדי) ואצל חלק מהנהגים גם לתת גז. (שיטה שגויה זו נלמדת בכמה מבתי הספר לנהיגה מתקדמת, אך בקורס מאמני נהיגה מתקדמת של "מסלולים" תלמדו את הדרכים הנכונות). הבעיה בתגובה זו היא, שדרושה מיומנות גבוהה כדי לתקן את ההחלקה במדויק, והקושי הולך וגובר ככל שהמהירות יותר גבוהה. הרבה מאוד תאונות חזיתיות נגרמו בגלל שאנשים ניסו לתקן היגוי יתר בעזרת היגוי נגדי וגז והגיעו מהר מאוד לנתיב הנגדי. גם נהג שעובר השתלמויות תקופתיות מצליח לבצע את התיקון ברמה סבירה, אחרי 5-6 ניסיונות לפחות. על הכביש יש לנו רק ניסיון אחד...

ג. הפתרון - בלימה מהירה, החלטית וחזקה ברגע שאתם מרגישים שהחלק האחורי מתחיל להחליק. אני מדגיש, הבלימה צריכה להיות בעוצמה מקסימאלית (בלימה חלשה מדי עלולה להחמיר המצב). הרכב ייעצר מהר יחסית ואיתו ההחלקה. כל שנותר לכם לעשות אחרי שנגמרה הדרמה, הוא להאיץ בעדינות ולהמשיך בנסיעה.

7. ציפה

א. הבעיה - ציפה נגרמת כאשר נוסעים בשלולים עמוקה. החריצים שעל הצמיגים לא מספיקים לנקז את המים והצמיגים מאבדים את אחיזתם בכביש.

ב. הפתרון - להאט משמעותית לפני הכניסה לשלולית ולחצות אותה במהירות נמוכה. בכל מקרה יש לשמור על הגה ישר ככל האפשר. אם אתם נוהגים ברכב עם גיר ידני, לחצו על הקלאץ' תוך כדי ה"שייט". מיד ביציאה מהשלולית לחצו בעדינות על הבלמים למשך 2-3 שניות כדי לוודא שהצמיגים חזרו לאחוז בכביש וכדי לזרז את ניקוז המים מהחריצים.

8. האצה

א. הבעיה - מכיוון שהאחיזה נמוכה, קיימת סכנה שהאצה חזקה תגרום לפרפור של הגלגלים המניעים ולאובדן אחיזה שלהם.

ב. תחילת נסיעה - בגיר ידני - יש לזנק בטורים נמוכים. בגיר אוטומטי - יש להשתמש בתוכנת שלג/ גשם/ קרח אם קיימת במכוניתכם. בשניהם - יש ללחוץ בעדינות ובהדרגה של דוושת הגז.

ג. תוך כדי נסיעה - האיצו בעדינות ובהדרגה בכל מצב ובמיוחד ביציאה מסיבובים.

9. בחירת הילוכים

מומלץ לנסוע בהילוכים גבוהים יחסית למה שאתם רגילים כאשר הכביש יבש. זה נכון בעיקר בסיבובים ובעקומות, אך גם בכל מצב אחר שבו אתם נוטים להוריד הילוכים (בעליות למשל). במהירות נתונה, המנוע יסתובב בטורים יותר נמוכים ככל שההילוך יהיה גבוה יותר. בטורים נמוכים יש למנוע פחות מומנט ולכן הסכנה לאובדן אחיזה של הצמיגים ולכן להחלקה נמוך יותר.

לידיעתכם, במרוצים "רטובים" נוהגים "לקחת סיבובים" בהילוך אחד לפחות גבוה יותר בהשוואה לאותם סיבובים כאשר הכביש יבש.

10. בלימת חרום

כל הכבוד על הסבלנות, סוף סוף הגענו לנושא שמעסיק את כולם והוא איך הכי נכון ויעיל לבלום בכביש רטוב.

א. הבלימה היעילה - הבלימה הכי יעילה, לכל מי שאינו מיומן ברמה של נהג מרוצים, היא בלימה בעוצמה מקסימאלית. הרכב יעצור במרחק הקצר ביותר אם תבלמו בהחלטיות ובשיא הכוח. פמפום או כל שיטה "מתוחכמת" אחרת, יאריכו משמעותית את מרחק הבלימה.

ב. בכביש ישר - עם ABS - אין בעיה. המערכת מונעת נעילת גלגלים. ללא ABS - הגלגלים יינעלו והרכב ימשיך לבלום בכיוון הנסיעה המקורי. אם יש צורך להתחמק ממכשול, הרפו לכדי מחצית מעוצמת הבלימה לפני סיבוב ההגה. ישרו ההגה לאחר שהתחמקתם וחיזרו ללחוץ בעוצמה על הבלמים.

ג. בסיבובים ובעקומות - עם ABS - החרטום ירחיב מעט את רדיוס הסיבוב. הישארו בבלימה חזקה ובמידת הפניית ההגה שהייתם לפני הבלימה. ללא ABS - לחצו על הבלמים בעוצמה חזקה, תת-מקסימאלית (בערך 70%). אם הגלגלים ננעלו, הרפו מעט מעוצמת הלחיצה עד שיחזרו להסתובב.



רכב

תגיות מומלצות רוצים לקדם כאן תגית? לחצו כאן >>
דומיינים למכירה  |  עיצוב לוגו  |  ישראל  |  עיצוב אתרים
עוד על רכב ותחבורה
ביטוח רכב   למאמר המלא לחצו כאן >>
מכירת רכבים ביבוא אישי   למאמר המלא >>
מכוניות רבות המוסבות לגז סובלות מבעיות בשסתומים   למאמר המלא לחצו כאן >>
השכרת רכב בקלילות   למאמר המלא לחצו כאן >>
לוח רכב - הכל על לוח רכב   למאמר המלא לחצו כאן >>
כיצד לשפר את איכות הרכב שלך, לחסוך בדלק ולשמור על איכות הסביבה?   למאמר המלא לחצו כאן >>
רישום כלי רכב על שם החברה - האמנם תנאי הכרחי להתרת ההוצאות?   למאמר המלא לחצו כאן >>
האוטו -הכפיל שלנו   למאמר המלא לחצו כאן >>
טיימינג - מערכת תזמון מנוע 4 מהלכים (או פעימות, בסלנג) - רכב, אופנוע, קטנוע, טרקטורון   למאמר המלא
שמירת מרחק   למאמר המלא לחצו כאן >>
מנועים לרכב   למאמר המלא לחצו כאן >>
לימוד נהיגה בישראל בצורה בטוחה   למאמר המלא לחצו כאן >>
 4612 תגיות באינדקס אתרים מבוסס תגיות הוסף אתרך לאינדקס >>
שירותים (350) בריאות (302) תיירות ונופש (278) חתונות ואירועים (253)
בית וגן (249) קניות וחנויות (212) פנאי ובידור (206) עסקים (195)
אינטרנט (155) מחשבים (152) לימודים (149) אוכל (139)
רכב ותחבורה (131) חוק ומשפט (127) טיפוח ויופי (125) כספים (122)
ספורט (110) עיצוב ואמנות (106) פרסום ושיווק (102) ילדים ותינוקות (96)
בניית אתרים (94) מתנות (93) הריון ולידה (93) נדל"ן (88)
צילום (83) אופנה והלבשה (80) חדשות ואקטואליה (78) בעלי חיים (73)
עבודה (64) אהבה ויחסים (60) אינדקס (55) משפחה (54)
מבוגרים (54) נשים (42) משחקים (42)
הוספת תגית חדשה חינם
הקלידו תגית רצוייה: (מילה או מחרוזת)

בחרו קטגוריית סיווג: (לקישור התגית)
בדקו זמינות של תגית רצויה
תגית: מילת מפתח אחת או צירוף מילים

למה תגיות?
כי תגית מתוך אינדקס תגיות תביא תעבורה נוספת לאתר שלך.

כי אינדקס אתרים של תגיות, משלב גם תכנים בתחומים השונים.

כי תהליך הוספת תגית לאינדקס פשוט, מהיר וללא צורך בהרשמה.

כי אינדקס תגיות מעניק תגית בלעדית עם קישור ישיר לאתרכם.

כי באינדקס אין כפל תגיות וכל תגית תקושר תמיד לאתר אחד.

כי השירות ניתן חינם וללא התחייבות.


הוספת תגית לאינדקס התגיות נעשית בחינם
  הוספת תגית לאינדקס התגיות נעשית בחינם
לחצו כאן להוספת תגית >>
 

מעוניינים לקדם אתרכם בתגיות מומלצות באתר?
  מעוניינים לקדם אתרכם בתגיות מומלצות באתר?
לפרטים נוספים לחצו כאן >>
 

כמה פשוט להוסיף תגית חדשה לאינדקס?
  כמה פשוט להוסיף תגית חדשה לאינדקס?
קראו על איך זה עובד >>
 
ראשי | איך זה עובד? | הוסיפו תגית חדשה | קידום תגיות | פנו אלינו
כל הזכויות שמורות © תגיות אינדקס אתרים